- TÜKETİCİ mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren 14 (On dört) gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir.
- TÜKETİCİ’nin Cayma hakkını kullanması halinde satın almış olduğu ürünü SATICI’nın anlaşmalı olduğu Yurtiçi Kargo firması ile SATICI’ya iade etmesi gerekmektedir. İade ürünün anlaşmalı kargo firması ile gönderilmesi halinde cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya ait olacaktır. Cayma hakkının kullanımında SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo firması dışında ürün iade gönderimi olması halinde iade gönderi kargo masrafları TÜKETİCİ tarafından karşılanacaktır.
- Cayma hakkının kullanılması için 7 günlük süre içinde SATICI’ya yukarıda bildirilen info@partogen.com.tr e-posta adresine bildirimde bulunulması ve ürünün 27/11/2014 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin “Cayma Hakkının İstisnaları” başlıklı 15. madde hükümleri ve Taraflar arasında elektronik ortamda imzalanan Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin 6. Madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Cayma Hakkı kapsamında yer alan iade usulleri ayrıntılı olarak ayrıca Mesafeli Satış Sözleşmesinde de yer almaktadır.
- İade talebi www.partogen.com.tr tarafından e-posta yoluyla onaylandıktan sonra TÜKETİCİ, SATICI’nın anlaşmalı olduğu Yurtiçi Kargo firması yoluyla cayma hakkı bildiriminin SATICI’ya ulaşmasından itibaren 10 (On) gün içerisinde malı SATICI’ya iade etmekle yükümlüdür. Tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi SATICI’ya ilettiği tarihten itibaren 10 (On) gün içinde malı SATICI’ya geri göndermediği halde, cayma hakkı talebi geçersiz sayılacaktır. İade talebiniz onaylanmadığı takdirde, tarafınıza bilgilendirme yapılacak ve eğer ürün iade için tarafımıza gönderilmiş ise adresinize karşı ödemeli olarak geri gönderilecektir.
- Niteliği itibarıyla; tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçme ihtimali olan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir. Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz;
- i. Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
ii. Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
iii. Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
iv. Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
v. Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
vi. Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
vii. Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
viii. İsim yada logo baskılı olarak kişiye özel olarak üretilmiş ürünlerin ve kartuşu takılmış ya da mürekkep doldurulmuş dolma kalemlerin iadesi alınamamaktadır.İade edilecek ürüne ait, hediye olarak verilen promosyonlu, kampanyalı ürünlerin de aynı anda iade edilmesi gerekir. Hediye ürünün iade alınması işlemi ancak ana ürün ile birlikte gönderildiğinde gerçekleşebilmektedir. - Satın alınan ürünlerin “Cayma Hakkı” dâhilinde iade alınabilmesi için satın alınan ürünün orijinal kutusu, ambalajı ve standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak orijinal faturası ile birlikte Yurtiçi Kargo’ya gönderilmesi gerekmektedir. Gönderilmemesi halinde iade talebi reddedilecektir.
- İade edilecek ürünlerinizi kargoda hasar görmeyecek şekilde paketleyerek anlaşmalı kargo firmalarımız aracılığıyla www.partogen.com.tr göndermeniz yeterlidir. Uygun paketlenmeyen ürünler kargoda hasar görmesi halinde, gönderileriniz kargodan teslim alınmamaktadır.
Ürünün iade şartlarına uygunluğu kontrol edildikten sonra kartınıza iade işlemi gerçekleştirilir. Bankanıza bağlı olarak, ödemenizin hesabınıza yansıması birkaç gün sürebilir. İadeniz, ödemenizi gerçekleştirdiğiniz şekilde yapılacaktır. Taksitli ödemelerde geri ödemeler bankalar tarafından taksitlendirilerek yapılmaktadır.